dressyrtriumph

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

våga beröm dig själv!

Av Ulrika Andersson - 28 juli 2012 17:19

Något som jag har märkt inom hästbranchen och vad hästfolk har väldigt svårt att göra.. är att beröma sig själv, kunna säga att idag var jag för jävla bra, eller JAG och MIN härst var grymma idag!
 Men i dagens "hästsamhälle" är det nästan förbjudet! Om man gör det tex på en tävling om du säger "guuud vad bra det gick kände verkligen att jag red bra idag..", kan du ge dig fan på att du kommer få blickar och att folk bakom din rygg kommer att kommentera din ridning.  

 Hästfolk vill inte ge sig själva beröm utan måste höra det från någon annan för att tro att det gick bra.  Men om man till exempel tränar hemma, för man kan ju inte träna för tränare varje dag ;) men iallafall då måste man ju kunna annalycera ett ridpass, och kunna lägga ut vad man gjorde bra, och berömma sig själv och sen såklart ta ut de bitar som måste förbättras. Men som ryttare måste du också ha ett självförtroende, för om man som ryttare rider och bara fokuserar på de negativa sakerna så tänker man bort vad man kanske har gjort riktigt bra i ridpasset.  Och hur ska man sedan kunna prestera om man har en dålig självkänsla? 


Men samtigt ska man inte gå runt och skryta och få det att gå över till överdrift, utan man berömer sig själv när man känner att jäklar!! där satt den!


Så våga beröm dig själv, känn hur awesome du är! Det här gäller i vanliga livet också, och jag har blivit mycket starka som person och mer självsäker sedan min tränare sa till mig på skarpen att jag måste beröma mig själv så nu säger jag till er ;) YOU ARE MAGNEFIC!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Andersson - 6 augusti 2012 10:57


ett inlägg om denna ponny kommer ikväll.. <3     fina trolle på en rastplats vid hallandsåsen <3   ...

Av Ulrika Andersson - 6 augusti 2012 10:44

inga super bilder, men ni klarar er ;)   aldrig sagt att min mamma var bra fotograf X)           ...

Av Ulrika Andersson - 5 augusti 2012 18:03

Tänkte skriva lite om massagen på schanti,  Hon tyckte att schanti var mycket finare nu, var mycket bättre i musklerna nu, och var inget i ryggen och rumpan förutom precis vardera korset, vilket visade sig vara att hon hade lite träningsvärk eftersom...

Av Ulrika Andersson - 4 augusti 2012 18:53


aha funderar på att byta namn på bloggen till hopptriumph? ;) Ahah ne skoja, neeeevaa!!   Nej men nu när schanti är på bättringsvägen så har jag och min tränare planerat in att vi ska börja hopptävla fram till oktober? Whuut tänker ni? Ahah jo faktis...

Presentation


Hej på er!
Ni har nu kommit till Dressyrtriumph. Jag som äger bloggen heter Ulrika och är 17 år. Ska börja 2 året på gymnasiet. I bloggen kommer ni få läsa om mitt satsande inom dressyren med min häst Schanti, men även mitt övriga liv, vilket kan va gans

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards