dressyrtriumph

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Ulrika Andersson - 3 juli 2012 10:30

Igår när jag red fram för träning så kände jag att Schanti inte kändes som hon brukade, hon var seg i övergångarna och hade inte alls samma takt som hon brukar, och jag hade inget i handen alls, inget stöd eller något. Och min tränare tyckte också att hon såg mysko ut så vi ställde in träningen och började göra böjprov, och som vi trodde hon var halt på vänster bak, förmodligen han gått omkull i hagen nu när flugorna blir jobbiga och jagar dom, och hon drogen runda i hagen igår och antagligen har hon snubblat till eller något..  Och hon e helt öm i heka rumpen :( så nu ska jag fram till onsdag spreja henne från manke, längs ryggen och ner vid skinkorna på båda sidorna med radital ( värmande liniment) det ska jag göra mogon och kväll och sen på kvällen ska jag även ta swede clay ( skrev om det i ett tidigare inlägg) och nu kanske nu undrar var för jag tar swede clay också för det är ju kylande medans Radital är värmande och det ifrågasatte jag också när min tränare sa det, men det skulle jag ta över där jag tagit raditalen för att stänga in värmen så att det blev riktigt varmt. 

 På onsdag kommer min tränare ut och kollar till henne igen, och är hon inte ren då, tar vi ut men massör med såna värmeplatt saker ^^


Men så typiskt att sånt ska hända nu, men som tur är det ju inte så allvarligt, men det är så typiskt att Juli ska vara en sådan månad då många hästar skadar sig / går omkull för att flugjävlarna inte kan låta dem vara. Känner mig så jävla dum rent ut sagt att jag inte sprutade henne med hjorthornsolja igår... Men ja sånt i livet det kunde varit värre, skönt att hon antagligen går att rida lite så smått i slutet av veckan :)


 

Presentation


Hej på er!
Ni har nu kommit till Dressyrtriumph. Jag som äger bloggen heter Ulrika och är 17 år. Ska börja 2 året på gymnasiet. I bloggen kommer ni få läsa om mitt satsande inom dressyren med min häst Schanti, men även mitt övriga liv, vilket kan va gans

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards