dressyrtriumph

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Schanti

Av Ulrika Andersson - 1 juli 2012 10:54

Schanti är min storhäst, har haft henne i ett och ett halv år ca. Hon är kvalad till medelsvår dressyr med förra ryttaren. Och jag har än sålänge inte tävlat henne så mycket.  Hon är 12 år och är efter Olivia( sto EM fälttävlan) och Excall ( internationell hoppning 8 år) alltså har hon hoppsläkte men går dressyr! Hos tidigare ryttare hoppade hon inte alls, men sedan hon kom till mig har hon fått börja träna hoppning och allt som hör till där,  och mål är att ut och tävla någon lätt D lätt C i år. 


Schanti är en häst med otroligt mycket gång i sig, och en riktigt träningsnarkoman, hon kan gå om det så var 6 timmar i sträck, vilket är ganska svårt att läsa av hennes gräns när hon inte årkar mer för hon biter ihop och lägger in en högre växel istället. Men hon är inte helt enkel.

 Hon har ganska tufft psyke och man får vara ganska tuff mot henne för hon kan bli ganska nochig ibland och lulla runt.

 En häst med otroligt mycket power i sig! 


Kan skratta mig lycklig att fick en första storhäst som henne, priset var ju inte litet heller... men har man tur så har man ;)


har ni fler frågor så tveka inte att fråga, tog ganska kort om henne här bara.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Andersson - 6 augusti 2012 10:57


ett inlägg om denna ponny kommer ikväll.. <3     fina trolle på en rastplats vid hallandsåsen <3   ...

Av Ulrika Andersson - 6 augusti 2012 10:44

inga super bilder, men ni klarar er ;)   aldrig sagt att min mamma var bra fotograf X)           ...

Av Ulrika Andersson - 5 augusti 2012 18:03

Tänkte skriva lite om massagen på schanti,  Hon tyckte att schanti var mycket finare nu, var mycket bättre i musklerna nu, och var inget i ryggen och rumpan förutom precis vardera korset, vilket visade sig vara att hon hade lite träningsvärk eftersom...

Av Ulrika Andersson - 4 augusti 2012 18:53


aha funderar på att byta namn på bloggen till hopptriumph? ;) Ahah ne skoja, neeeevaa!!   Nej men nu när schanti är på bättringsvägen så har jag och min tränare planerat in att vi ska börja hopptävla fram till oktober? Whuut tänker ni? Ahah jo faktis...

Presentation


Hej på er!
Ni har nu kommit till Dressyrtriumph. Jag som äger bloggen heter Ulrika och är 17 år. Ska börja 2 året på gymnasiet. I bloggen kommer ni få läsa om mitt satsande inom dressyren med min häst Schanti, men även mitt övriga liv, vilket kan va gans

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards