dressyrtriumph

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

rida till musik?

Av Ulrika Andersson - 2 juli 2012 11:09

brukar ni rida till musik?  jag gör det alltid, förutom när jag tränar för min tränare X)

 Brukar ni vara petiga med vilken musik som passar er häst eller ni bara tar vad ni gillar? Jag är sån mupp så jag musiken måste passa hästen! Som schanti ska ha musik med mycket bas och power eftersom hon har väldigt mycket takt i sig själv. Lite jazz aktig musik, inte ren jazz men typ jazzpop?  som can bonomo passar sjukt bra till Schanti, och även typ panetoz. Och i vissa fall pitbull, lite hausemusik! Medans ponnyerna ska ha mer, inte mesig musik men lite mer ja ponny musik? ja ni fattar hoppas jag X)


vilken musik brukar era hästar passa till? har ni filmer där ni rider och har en viss musik? skicka den till Schanti@hotmail.se så lägger jag ut den som passar hästen bäst, gångarter och tempa osv, fet länkning ;) 


 

 
 
Marre!

Marre!

2 juli 2012 11:54

Hej jag är en Tjej som älskar mode, skönhet, fotografera och så vidare.. Och jag skulle bli jätte glad om du kunde kika in min blogg och kanske slänga in en kommentar.

Ps: Älskar din blogg! Kram..

http://www.marreslife.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

2 juli 2012 14:33

Riktigt fin blogg!:)
Jag brukar inte lyssna till musik när jag rider eftersom jag lätt blir distraherad och glömmer av att tänka. Så jag brukar rida utan, men alla funkar ju olika. :)

Kram!

//Mikaela på bloggen http://fotofreaket.bloggplatsen.se

http://fotofreaket.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Andersson - 6 augusti 2012 10:57


ett inlägg om denna ponny kommer ikväll.. <3     fina trolle på en rastplats vid hallandsåsen <3   ...

Av Ulrika Andersson - 6 augusti 2012 10:44

inga super bilder, men ni klarar er ;)   aldrig sagt att min mamma var bra fotograf X)           ...

Av Ulrika Andersson - 5 augusti 2012 18:03

Tänkte skriva lite om massagen på schanti,  Hon tyckte att schanti var mycket finare nu, var mycket bättre i musklerna nu, och var inget i ryggen och rumpan förutom precis vardera korset, vilket visade sig vara att hon hade lite träningsvärk eftersom...

Av Ulrika Andersson - 4 augusti 2012 18:53


aha funderar på att byta namn på bloggen till hopptriumph? ;) Ahah ne skoja, neeeevaa!!   Nej men nu när schanti är på bättringsvägen så har jag och min tränare planerat in att vi ska börja hopptävla fram till oktober? Whuut tänker ni? Ahah jo faktis...

Presentation


Hej på er!
Ni har nu kommit till Dressyrtriumph. Jag som äger bloggen heter Ulrika och är 17 år. Ska börja 2 året på gymnasiet. I bloggen kommer ni få läsa om mitt satsande inom dressyren med min häst Schanti, men även mitt övriga liv, vilket kan va gans

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards